Autor Wątek: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin  (Przeczytany 5092 razy)

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
[Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« dnia: Kwiecień 06, 2013, 02:42:29 pm »
!!! Obecna wersja poradnika nie uwzględnia zmian wprowadzonych w grze 4 sierpnia 2014 (Kraina Przebudzenia) !!!
Z okazji update'u Periheliona wróciłem do gry więc pewnie niedługo się ustosunkuję co do nowych mapek (jak również uaktualnię mapę którą zrobiłem).
Gdyby ktoś się chciał pochwalić jakąś wiedzą na temat nowych możliwości dla nekro po aktualizacji to proszę na priv, albo pisać w temacie, a ja uzupełnię poradnik.




Wiem, że z moim (obecnie) 60 lvl'em nie jestem może najbardziej kompetentną osobą do tworzenia takiego poradnika,
ale jakoś nasi nekrosi 80+ i 90+ się nie kwapią więc, niestety, jesteście zdani na mnie. ;)
Z góry zaznaczam, że wzorowałem się, jeśli chodzi o układ i sposób opisu, na poradniku Jacky'ego - uważam, że jest dobrze napisany i wyznacza pewien standard (a fajnie by było jakby standard był jeden stały i ustalony).
No to do dzieła:

1. Nekro - kto to jest ?

        Wydaje mi się, że sama profesja Nekromanty nie wymaga tłumaczenia (mroczny czarodziej przyzywający zmarłych), dlatego skupię się na jego
roli w grze. Obecne braki w postaciach i balansie sprawiają oczywiście, że nie jest to idealnie zgodne, ale mam wrażenie, że główną myślą przy tworzeniu tej postaci było stworzenie maga ofensywnego; damage-dealera, który będzie w stanie przy pomocy wysoko rozwiniętej magii i skilli zadawać ogromne obrażenia. Póki co mniej więcej tak to wygląda, więc jeżeli pociąga Was myśl o samodzielnym mordowaniu bossów i graczy, tudzież podziwianiu jak bez trudu rozbijacie hordy potworków, to jest to postać w sam raz dla Was.

2.1 Zalety
  • znakomite skille atakujące
  • wysysanie życia   8)
  • na wyższych poziomach dobre buffy i debuffy (skille wzmacniające / osłabiające odpowiednio nas i przeciwnika)
  • brak palących problemów z maną (via opek czy high lvl mnich)
2.2 Wady
  • na niskich i średnich poziomach niższy dmg niż wojownik/opek (moim zdaniem to błąd w balansie, może się zmieni)
  • słaba obrona
  • niedużo HP
  • brak zdolności leczących (poza skądinąd bardzo dobrym wysysaniem)
3. Statystyki

        Początkowe mamy takie (Mnich ma zresztą takie same):
  • Siła 0
  • Obrona 30
  • AntyMagia 20
  • Magia 100
  • Celność 50
  • Unik 50
  • Witalnosć 50
Na pomarańczowo zaznaczyłem najważniejsze staty - to właśnie w nie powinniście wrzucać punkty.
Proporcje są zgodne z kolejnością:
*Magia
*Celność
*Witalność
Przy czym warto zaznaczyć, że różnica między dwiema ostatnimi jest nieduża (jeśli chodzi o ilość punktów).

Nie podam Wam żadnych złotych liczb, czy proporcji, ja na przykład na 60 poziomie mam 300 magii, 100 celności i dopiero zaczynam podnosić
witalność - wiem, że za późno się za to wziąłem.
Możecie więc wziąć na poprawkę, że powinienem mieć koło 100 witalności (niektórzy znajomi magowie docelowo dociągają witkę do 100 tylko).

Tak samo nie ma złotego sposobu przyznawania punktów. Możecie się rozdrabniać i dawać 3 do magii i po 1 w celność i wit., albo na zmianę po 5 w każdy stat na zasadzie - dwa poziomy w magię, półtora w celność i pół w witalność. Sposobów jest mnóstwo i to zależy od indywidualnych preferencji.
Ja na przykład ustanawiam sobie jakiś docelowy poziom, po czym dociągam stat na ten poziom i przechodzę do następnego. Na przykład: najpierw dociągnąłem magię do 150, potem celność do 75 etc... wiecie o co chodzi ;)

Podałem Wam najważniejsze staty - Waszym zadaniem jest znaleźć odpowiedni sposób przydzielania punktów.  :D

""""""""
Metoda NekroPogro:

Na każdy poziom dajemy:
        2 magia
        2 celność
        1 witalność
""""""""
4. Ekwipunek

Na początek odpowiem na często zadawane pytanie: Nekro (jak również mnich) nosi lekką zbroję - taką, która ma w nazwie "szata" (najczęściej). Wszelki cięższy pancerz wpływa negatywnie na Wasze obrażenia - jeżeli tak Wam brakuje dobrego defa, to zacznijcie grać opkiem ;)

Nie ma cudów - kupujemy ekwipunek na nasz poziom, POZA biżuterią.

Biżuterię kupujemy na poziom 5 i koniec. Dlaczego ?
Ano dlatego, że jest najtańsza - w związku z tym możecie kupować ją w kółko dopóki nie wylosujecie czegoś z dobrym bonem.
Każdy się chyba zgodzi, że +10 do krytycznych lub witalności jest więcej warte niż te 20 punktów antymagii które zyskacie kupując biżuterię
na Wasz poziom ;)
Może niekoniecznie warto swoje pierwsze pieniądze wywalać w losowanie biżuterii, ale gdy już będziecie w miarę regularnie posiadali sumy gotówki powyżej 20k to wtedy jest to absolutny must-have (zwłaszcza, że na niskich poziomach te bonusy nie są Wam aż tak potrzebne).

Ulepszanie.
Kiedy warto zacząć ? To zależy - jeżeli gracie mało, expicie powoli i Wam się nie spieszy, to już nawet eq na 25lvl może się okazać wart ulepszenia (następny jest na 40lvlu więc trochę z nim posiedzicie).
Jeśli jednak należycie do grupy wyjadaczy, którzy 25 nabiją w 2 godzinki od rozpoczęcia gry (mi się udało ostatnio wbić 30 w 3,5h), to wtedy warto ulepszać eq dopiero od 40 poziomu.

Jak to zrobić ? (było mówione po wielokroć, ale i tak sporo osób pyta)
Musicie mieć zanabyty "Zestaw do wytwarzania", kupuje się go za 20k u Evy, tam wkładacie broń i "kostkę ulepszania" (również kupioną w tym sklepie - 2,5k sztuka). Klikamy na zestaw - otwiera nam się dodatkowe okienko, przenosimy tam broń (lub zbroję) i kostkę ulepszenia, następnie klikamy ulepsz i jeśli wszystko się udało nasza broń zyska kolejne +1 (zwiększy to moc broni lub obronę zbroi).
""""""""
Trish o ulepszaniu zbroi:

Opłaca się to robić, ale dopiero od jakiegoś 70 poziomu. Jest to spowodowane tym, że stopień
ulepszenia zależy od bazowej wartości obrony.
""""""""
Jeszcze jedno - ulepszanie się może nie udać, im wyższy "+" przedmiotu, tym większa szansa niepowodzenia.
W wypadku fiaska poziom przedmiotu wraca do 0 ;) Z mojego doświadczenia wynika, że mniej więcej do +4 można spokojnie dociągnąć (baaaaardzo rzadko się nie udaje)

Kamienie agresji i protekcji służą do wzbogacania odpowiednio broni i zbroi o bonus - robi się to analogicznie, tylko zamiast kostki jest kamień.
Można ulepszyć w ten sposób tylko broń i zbroje, które nie mają jeszcze bonusu (ale mogą być "kostkowane" ;)). Nie wiem czy ulepszanie kamieniem się może nie udać - ja się nie spotkałem z tym jeszcze :)
       
5. Expienie

Po kolei:
        Wyspa przeznaczenia

Robicie questy (sporo osób chce jak najszybciej wyspę opuścić, ale questy są proste, a zawsze to dodatkowy exp).
Ostatnim questem jest utrupienie 25 pająków. Ja uważam, że spokojnie można na wyspie zostać do 10 poziomu, może nawet dłużej.
Expicie na pająkach z których exp jest dobry, a nie są trudne do ubicia - poza tym jest ich dużo (to są też powody dla których nie warto expić na skalniakach ;)).
Wydaje mi się, że jest to lepsze expowisko dla poziomów 6 - 10 niż dowolne w głównej krainie.

        Mainland

Tu również sugeruję porobienie questów - pierwszych kilka nie zajmie dużo czasu, a jak już wspominałem - to dodatkowy exp.
Także przynajmniej pierwsze 6 questów powinno zostać zrobionych, przy okazji poznacie trochę świat gry.
Żebyście nie musieli zadawać pytań - z każdej mapy da się przejść na kolejną, ale tylko jedną (wyjątkiem jest szósta mapa - Międzyziemie).
Ponieważ jesteście nekromantami to oczywiście opisuję drogę z endu:
  • pierwsza mapa:                                                 śluzy(1), pająki(5), błotniaki(7)
  • druga mapa (po lewej od poprzedniej):            żmije(10), opuchlaki(15)
  • trzecia mapa (po lewej):                                    trutnie(20), rosiczki(25)
  • czwarta mapa (na północ):                                maślaki (30), jednooki(35)
  • piąta mapa (na północ):                                    głazkowce(40), diabliki(45)
Resztę świata zwiedzicie sami ;)

Po questach powinniście mieć pewnie jakiś 25 - 30 lvl, zatem:
  • 25 - 40:: kraina cienia - idziecie przez mapki, aż traficie na optymalne mobki ;)
                   (kolejność mobów na mapkach: kościotrupy(18), zombie(22), zmory(28), pożeracze(33), młode smoki(42 chyba))
                   dalej są jeszcze moby ale na razie was nie interesują ;)
  • 40 - 60:: zaczyna się życie bo można już próbować ostrożnie chodzić na grotę (która jest na 4 mapie w krainie)
                   od tego poziomu, najlepiej w towarzystwie kolegi na podobnym poziomie, możecie też pomału chodzić na jaszczury (70 sic!)
                   do jaskini na mapce z maślakami - stopniowo będzie  Wam tam coraz łatwiej
                   poza tym warto jeszcze zwiedzić resztę krainy :)
  • 60+     :: grota i niższe poziomy jaskini z jaszczurami.
6. Zakończenie

        Poradnik być może nie jest idealny, ale jestem pewien, że odpowiada na wiele nawracających pytań i pomoże nowym graczom.
Jeżeli ktoś znajduje w nim błąd, albo uważa, że coś mogłoby być lepiej to niech pisze - tu albo na pw. będę poprawiał. Oczywiście każda osoba,
która dorzuci coś od siebie będzie wymieniona (podobnie jak ma to miejsce w zainicjowanej przeze mnie tabelce expa).
Jeżeli ktoś podąża za treścią poradnika, i widzi, że któraś część mija się z prawdą lub nie jest najlepszym rozwiązaniem, niech również da znać.
Mile widziane wskazówki high lvli co do miejsc expienia (bo moja lista jest mocno heurystyczna, nie taka konkretna jak u Jacky'ego).

Pozdrawiam i czekam na komentarze!

W wersji polskiej udział wzięli:
  • Arlekin
  • Trish
  • NekroPogro
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2014, 03:49:02 pm wysłana przez 4rlekin »
It's not a bug, it's a feature.

Septurion

  • Wojownik Perihelionu
  • ***
  • Wiadomości: 107
  • Reputacja: +31/-6
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2013, 05:24:25 pm »
No przyznam ci "wywaliłem gały jak na to patrzałem" dość sporo tego napisałeś, całości nie czytałem ale to co przeczytałem to naprawdę dobre + dla ciebie.
Założyciel CHAOS
Septurion - Opętaniec 90lvl                 Alchemia 73
DzikieOczy - Łowca 87lvl
Omnipotence - Nekromanta 29lvl

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2013, 05:33:25 pm »
Dzięki piękne  :D zawsze mi wszyscy mówili, że gaduła ze mnie :P
It's not a bug, it's a feature.

True19

  • Zaczynający przygodę
  • **
  • Wiadomości: 51
  • Reputacja: +7/-4
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2013, 08:12:49 pm »
Gratuluję dobrego poradnika :D Plus leci i rekomendacja na Fan Page'u :)

W końcu ktoś napisał o tym nieszczęsnym zestawie do wytwarzania :)

Sprostowanie:

Cytuj
niedużo HP

Dodatkowo z każdym poziomem dostajemy kilka punktów życia więc od 60 poziomu może się tutaj dużo uzbierać. Oczywiście jak jeszcze inwestujemy w bony z witalnością w ekwipunku to też jeszcze zyskujemy a np. przeznaczenie 10 poziomów tylko na ładowanie w punkty do witalności dodaje nam aż 50 punktów do witalności :)

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 06, 2013, 09:31:25 pm »
@True19
Dzięki :) (BTW powinieneś dodać też poradnik Jacky'ego)
Wszystko prawda, chodzi jednak o to, że postacie magiczne nie mogą sobie pozwolić na zbyt wiele punktów w wit.
Jest to raczej podstawowy stat dla wojowników (do spółki z siłą), niemagiczni dystansowcy też mają lepiej, im celność obskakuje
również dmg.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2013, 09:42:22 pm wysłana przez 4rlekin »
It's not a bug, it's a feature.

Vermitor

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: +0/-1
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 06, 2013, 11:49:32 pm »
Poradnik świetny ,mimo że trochę długi to cały przeczytałem i skorzystałem ze wskazówki z ulepszaniem biżuterii. Nawet jeśli ktoś nie gra nekromantą (tak jak ja) może się przydać. Pozdrawiam Cfaniak.

Trish

  • Zaczynający przygodę
  • **
  • Wiadomości: 77
  • Reputacja: +26/-30
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2013, 12:03:40 am »
Ja mam kiepskie doświadczenia z ulepszaniem zbroi - zbroja +1 ma tylko o jeden punkt obrony więcej, więc uznałem, że nie warto tracić pieniędzy na ulepszanie wyżej. (to są moje obserwacje, jeżeli się ktoś odważył i spróbował i twierdzi, że opłaca się kostkować zbroje, to niech da znać ;))
Opłaca się ulepszać, ale dopiero zbroje(i ogółem resztę eq) dopiero od 70 poziomu. Ilość dodanych punktów obrony po ulepszeniu jest zależna od bazowej liczby punktów obrony. Załóżmy, że jeśli zbroja ma normalnie 30 obrony to nam wzrośnie o 1 punkt po ulepszeniu, a jeśli ma 70, to nam wzrośnie o 3 punkty po ulepszeniu. << To jest tylko przykład.
Ale też to zależy od funduszy;p Ja np. da mojej wojowniczki każde eq ulepszałam począwszy od 5. Zawsze na +4, broń zawsze na +7, a wyżej dopiero na 85 będę ulepszała ;p
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2013, 12:05:43 am wysłana przez Trish »

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 07, 2013, 02:34:49 am »
Dzięki Trish :)
Zaktualizowałem treść poradnika, gratuluję znalezienia się wśród autorów  ;)
It's not a bug, it's a feature.

4rlekin

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: +17/-0
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 08, 2014, 03:50:27 pm »
Przepraszam że robię double'a, ale chciałem zwrócić Waszą uwagę na ten wątek i powiedzieć, że wróciłem do Peri i dalej zamierzam się opiekować poradnikiem (szczególnie uwzględnić w nim ostatnią aktualizację).
It's not a bug, it's a feature.

RaveR1

  • Strażnik
  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: +1/-1
    • Zobacz profil
Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 08, 2014, 09:21:18 pm »
Czekam na poradnik dla łowcy :D

Perihelion - Polska gra mmorpg

Odp: [Poradnik] Dla Nekromanty by Arlekin
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 08, 2014, 09:21:18 pm »